Hemkunskap! (hjärta)

Idag hade vi hemkunskap (första gången för mig) det var az roligt verkligen jätte kul jag älskar att laga mat och baka så det är ämnet för mig. Nu vill ni såklart veta vad vi gjorde jo.....
FRUKTSALLAD!! Väldigt väldigt enkelt men super kul.
Här kommer receptet:

Ehh vad ska man säga? Verktyg nej vad heter det men ni fattar hööhö:
Skärbräda
Kniv
Potatis skalare
Liten skål
Sked
(vi andvände typ en speciell kniv till att kära bort kärnhuset på äpplet men det behöver ej ni ha)

Ingredienser: (1 person)
En halv banan
Ett halvt äpple
7 vindruvor
10 russin
Halv dl äpple juice (om du vill)
En glass kula (om du vill men såklart du vill ha glass på hehe)

Gör så här:
Skala bananen och skär den i små bitar lägg sedan bananbitarna direkt i din skål.
Skölj eller skala äpplet och dela i små bitar.
Skölj vindruvorna och skär dom en gång.
Lägg russinen över.
Om du vill kan du hälla på lite lite äpple juice för att frukten inte ska bli brun men det är mest äckligt tycker jag den skär sig med glassen.
Sist men inte minst ta en glass kula och sedan njut.

Det var det vi fick göra enkelt och roligt! <3 ha det bäst. Hoppas du gör fruktsallad nu ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0