Min väldigt roliga dag!!

Hejsan bloggen!!
Idag har varit en super rolig och bra dag!
För er som har missat så var det första dagen på ridlägret. xD 
Det började med att jag gick upp ca 7 åkte till ridlägret, först så presenterade alla ridlärare sig och eleverna och allt sånt.. ridläraren förklarade lite. 
Sedan gick vi till hagen där alla hästar och ponnyer stod, vi fick varsin. Satte på grimma och sånt sedan gick vi för att fixa dem, jag fick Viktor han är sååå fin. En jätte snäll D ponny, jätte gullig är han. 
:) Vi ryktade, sadlade tränsade ja kortfattat gjorde iordning hästen, vi gick till ridhuset vi kunde ju inte rida ute eftersom det regnade. Vi tränade hästarna mycket idag, höll dom igång. Dom hade inte ridit på några/nån dag så dem var lite stissiga men det gick jätte bra Victor var jätte duktig. Vi red väl i kanske 2 timmar. Sedan gick vi och åt  lunch efter lunchen hade vi lite teori sedan hade vi ett ridpass till. Då fick jag Amelfa vi gjorde iordning hästarna ingen sadel skulle på för vi skulle rida barbacka, vi började med att skritta och sicksacka lite mellan koner, travade lite och sådär. Sedan kastade Amelfa av mig, jag slog i svanskotan och fick rätt så ont. Jag reste mig upp och fortsatte rida som inget hänt bara med ont i svanskotan. Det gick bra och det var tur att det inte var värre, dock lite otur för jag hamnade liksom precis där säkerthets västen inte nådde. 
Sedan så gick vi till stallet fixade till dem, fikade sedan åkte vi hemmåt. Hemma tog jag en lång dusch och nu sitter jag här och skriver om min helt fantastiska dag. :) Är jätte nöjd med den!! 
Ni får ha det super bra! <3
KRAMISS!!<33
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0