Kolmården! :-)

Hey! :-)

Har vart en super roligt och bra dag idag! :-) det var ju jätte fint väder så det var ett stort plus!!! <333 :D :P

Kl 7 så gick jag upp, vi åkte vid halv 9 ungefär till Kolmården det tar ca 2 timmar från oss.
När vi kom fram började vi med att gå och kolla på lite djur och sådär, sedan gick vi till Safarin, och förut åkte man bil runt där men nu har dom byggt en linbana så man sitter i en "kub" och så åker man runt och är över djuren det var as roligt!
Man åker i ca 30 min..
Det är olika djur man ser.
Lejon, giraffer, lama, björnar, zebror och sedan massvis med djur som jag inte vet vad dom heter, typ antiloper och sådär... :-)

Sedan var det lunch kl var ju liksom 12.
Vi hade med oss picnik (stavning??) vi satt och åt vid ett bord i solen.. :-)
Sedan åkte jag Tilda, Hannes och pappa en karusell, det var jätte rolig tyckte jag, det var en bergodalbana! :P

Vi gick oxå på delfin show det var coolt, dom är såååå himla duktiga!! :-)
Vi satt längst fram så det var nice... :-)

Sedan köpte vi varsin glass och lyssnade på när Ulrik Munther som spelade på Kolmården, han spelade massvis med olika låtar.
På Kolmården såg vi flera "kändisar"..
Malin Baljard (efternamnet stavas inte så eller?? men aja, vet inte hur det stavas så skrev så!), Anders Lundin, Ulrik Munther, Andreas Weise och hans pappa Arne Weise.... :-) så det var kul! :-)

Sedan kollade vi på mera djur och sådär!
Och nu är jag hemma, hel men lite smått trött! :-) Imorgon så har vi studiedag!
Jippie!
Hare bra!
Kram

https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-1/3149323/images/2012/pic_200788355.jpg" class="image">


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0